Augusztusban, amikor a hőmérséklet elérheti a 37 Celsius-fokot is, nem meglepő, hogy az aszfalt ennél jóval melegebb, ami miatt egyértelműen szükségessé válik a megfelelő típusú abroncs használata. A szakértők vitathatatlanul a nyári gumiabroncs típusra esküsznek, arra a fajtára, amelyik ilyen elviselhetetlen kánikulában és nagy forróságban is hozzájárul a tapadáshoz.
Sokan azonban azt a hibát követik el, hogy a meleg beköszöntével nem cserélik le a téli gumit, azt mondván, ha az a latyakos, havas időben megállta a helyét, akkor biztosan jól teljesít majd a melegben is. Egyértelműen kijelenthető, hogy ez hibás elgondolás, ugyanis a téli gumiabroncs igencsak kedvezőtlenül viselkedik nyáron.
Nem vitás hát, hogy már a tavasz beköszöntével át kell váltani a nyári gumiabroncs típusra, amelyik a nagy melegben is hozzájárul a tapadás megtartásához, a vezethetőséghez és természetesen, a kormányozhatósághoz is. A nyári gumiabroncs nem kopik gyorsabban, illetve nem is zajos, és a fékhatás is megfelelő marad a nagy meleg ellenére.